Eyeonid Group AB (publ): Förvärv av Bolder Sweden AB - inbjudan till digital presentation

Eyeonid Group AB (publ) ("EyeonID" eller "Bolaget") har idag ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i Bolder Sweden AB med tillhörande dotterbolag ("Bolder") förutsatt godkännande vid extra bolagsstämma som kommer att kallas till inom kort.

Med anledning av att EyeonID ingått avtal om att förvärva Bolder, som pressmeddelats måndagen den 15 Mars 2021, kommer en digital presentation för aktieägare, investerare, analytiker och media att hållas måndag den 15 Mars 2021, kl.11.00 (CET). Under presentationen, som hålls på svenska, kommer EyeonIDs VD Patrik Ugander att presentera förvärvet och svara på frågor.

För att ansluta till presentationen, vänligen använd följande länk:

Patrik Ugander, CEO, Eyeonid Group AB (publ)

www.eyeonid.com

Henrik Sundewall, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ)

Om Eyeonid

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data. Bolaget är ett värdeskapande tillväxtbolag inom online privacy, med en attraktiv B2B2C verksamhet. Affärsmodell är baserad på motståndskraftiga tjänste- och licensieringsintäkter, positionerat till att kunna utnyttja tillväxten i attraktiva underliggande trender. För branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och retail, skapar EyeonID lösningar för nya affärsmöjligheter hos sina kunder.

Om Eyeonid Group

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.

www.eyeonid.com

Få löpande information från Eyeonid Group via e-post.

Marknad Nordic SME Sweden Kortnamn EOID ISIN-kod SE0019763988