EyeonGroup organiserar om och välkomnar ny Product Manager

EyeonGroup är under förändring och arbetet med att ställa om verksamheten mot en tillväxtresa pågår för fullt. Som ett led i detta arbete stärker Bolaget nu upp teamet med Alice Samuelsson som ny Product Manager. Alice har tillträtt sin tjänst i början av denna vecka. Denna förändring innebär också en omorganisering av ledningsgruppen som innebär en årlig besparing om cirka 1 MSEK.

EyeonGroup är glada att kunna välkomna Alice Samuelsson till Bolaget. Alice har en gedigen bakgrund från olika roller som Product Manager, nu senast från Hitta.se. På Hitta.se var hon bland annat ansvarig för samarbetet med Reco och för organisationens CRM system. Alice har erfarenhet av att leda utvecklingsteam och produktutveckling med fokus på att effektivisera kundresan. Med sina erfarenheter och egenskaper kommer Alice att passa väl in i EyeonGroups organisation och vara en viktig del av bolagets utveckling framåt.

"Jag ser fram emot att bli en del av EyeonGroup och bidra till bolagets resa i denna dynamiska tillväxtfas. Med min erfarenhet som Product Manager inom tech vill jag hjälpa till att skapa en säkrare digital vardag och stärka både kundrelationer samt affärsmöjligheter.", säger Alice Samuelsson.

"Vi är mycket glada att ha Alice som en del av teamet, med hennes erfarenhet av SAAS produkter kan vi nu fortsätta vår resa genom att erbjuda våra kunder fler produkter och bli en OneStopShop inom Cyber Security.", säger Fredrik Björklund, VD Eyeon Group AB.

Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)

E-post: fredrik[email protected]

Om EyeonGroup

Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Om Eyeon Group AB

Eyeon Group utvecklar säkerhetslösningar mot identitetskapning och förfalskning. Bolagets kunder väljer via plattformen vilken information de vill säkra, vilket inkluderar alltifrån kreditkortsnummer, e-mail adresser till ID handlingar. Eyeon letar därefter igenom datavolymer och information för att upptäcka avvikelser. Sedan levereras en varning och rekommendation till kunden att överblicka informationen och vid behov sätta in åtgärder. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.

www.eyeonid.com

Få löpande information från Eyeon Group AB via e-post.

Marknad Nordic SME Sweden Kortnamn EOID ISIN-kod SE0019763988