NORSK TUNGVIKTARE TILL KVASIR MEDIA I ENIRO

Tungviktare i Norge går till Kvasir Media, Eniros verksamhet inom sökordsmarknadsföring. Rune Paulseth, tidigare chef Advertising & Online Microsoft Norge, blir ny chef för Kvasir Media i Norge.

- Rekryteringsprocessen har varit väldigt tillfredsställande av flera skäl, säger Morten Algøy, VD Eniro Norge. Det har varit ett stort intresse för jobbet och Eniro som arbetsgivare! Och i tillägg fick vi den bästa kandidaten. Rune börjar i februari, och vi önskar honom hjärtligt välkommen till Kvasir Media och Eniro.

- Rune är en stark resurs som kommer att förstärka det norska teamet, säger Johan Lindgren, koncernchef och VD Eniro AB. Han är en person med tung kompetens och bra relationer på mediemarknaden.

Startat sin karriär med Kvasir i NorgePaulseth har tidigare bland annat arbetat som försäljnings- och marknadsdirektör i Aller Media. Men Paulseth inledde sin karriär med att sälja för Kvasir i Scandinavia Online. Under åren 2003 -2012 var han ordförande i INMA-IAB Norge, branschorganisation för interaktiv marknadsföring.

För mer information kontakta:

Christina Sjölund, presschef tel:  08-55331818

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 2 000 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.comtwitter.com/enirofacebook.com/eniro

201602089839-1.pdf

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Simone Fuchs Head of Legal & Sustainability [email protected]