Eniros dotterbolag, Dynava Sverige AB, säkrar avtal för 30 miljoner SEK med Region Stockholm

Eniros dotterbolag, Dynava Sverige AB, har tillkännagivit att man genom offentligt upphandlingsförfarande erhållit ett betydande kontrakt för att hantera Ordercentralen för transporttjänster i Stockholmsregionen. Ett kontrakt som bolaget innehaft sedan 2016 men som nu är värt cirka 30% högre än föregående period. Kontraktet, som är värt strax över 30 miljoner SEK per år (30 663 000 SEK baserat på angivna volymer), representerar en fortsatt viktig utveckling för Dynava Sverige inom kollektivtrafiksektorn.

Avtalstiden sträcker sig initialt över två år, med möjlighet till förlängning i ett år plus ytterligare ett år, vilket visar på ett förtroende för Dynava Sveriges förmåga och engagemang för långsiktig service. Kontraktets startdatum är planerat till den 1 april 2024.

Kaj Lindholm, VD för Dynava, om det nya projektet: "Detta avtal markerar en vändpunkt för Dynava Sverige när vi utökar våra tjänster inom transportsektorn. Ordercentralen är en väsentlig del av reseverksamhetens dagliga drift och en av de vanligaste kontaktpunkterna med resenärerna. Vi är hedrade över att få förtroendet att hantera en så kritisk del av Stockholms kollektivtrafiksystem."

Det tilldelade kontraktet understryker Dynava Sveriges engagemang för att tillhandahålla service av högsta klass och företagets förmåga att hantera betydande verksamheter som påverkar hundratusentals pendlare i deras dagliga liv. Med detta nya ansvar är Dynava Sverige inställd på att bli en grundpelare i resebranschen i regionen.

För mer information, vänligen kontakta:

Hosni Teque-Omeirat, verkställande direktör och koncernchef Eniro Group AB (publ)
Tel: +46 (0)70-225 18 77
E-post: [email protected]

Eniro finns till för företag som vill nå framgång och tillväxt på sin marknad. Idag optimerar Eniro möjligheten för företag att skapa lokal närvaro, sökbarhet och marknadsföring digitalt. Detta gör Eniro till en viktig samarbetspartner för små och medelstora företag. Bolagets tydliga mål är att ge små och medelstora företag samma förutsättningar och resurser som stora företag har tillgång till. Eniro erbjuder en plattform som optimerar den lokala marknadsföringen genom intelligens, automatisering och effektivisering av kommunikationen. I det digitala landskapet samarbetar Eniro med de största mediekoncernerna i världen.

Eniro Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm (ENRO) och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Under 2022 omsatte Eniro-koncernen cirka 930 MSEK och hade cirka 900 anställda med huvudkontor i Stockholm. I koncernen ingår även Dynava som erbjuder kundtjänst och svarsservice för större bolag i Norden samt nummerupplysningstjänster.

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Johanna Engelbrekt Interim CFO [email protected]