Eniro i samarbete med prisvinnande Yext för att hjälpa små och medelstora företag stärka sin digitala närvaro

Idag gick Eniro ut med nyheten att man inleder ett samarbete med Yext, ett prisvinnande amerikanskt företag specialicerat på att möjliggöra för företag att hantera platsdata och öka sin samverkan med potentiella kunder. Samarbetet innebär att Eniros kunder, som typiskt finns i segmentet små och medelstora företag, får tillgång till Yexts teknologi. Med hjälp av denna kommer de kunna realtidshantera och uppdatera platsdata i digitala kanaler för att på så vis engagera konsumenter lokalt, bygga varumärkeskännedom och öka försäljningen. Yext är rankat som ett av USA:s mest lovande företag av Forbes och man har sedan tidigare flertalet framgångsrika samarbeten i såväl USA som Europa.

- Genom vårt partnerskap med Yext kommer vi nu kunna erbjuda en integrerad plattform för hantering av platsdata som vi är mycket stolta över att lansera på den nordiska marknaden. Att vara sökbar online och ha en konsekvent digital närvaro har kommit att bli allt viktigare, i synnerhet för lokala verksamheter. Men det är inte helt enkelt - 62 procent av svenska små och medelstora företag uppger att de upplever svårigheter med att optimera sin digitala marknadsföring. Vi har nu ett kraftfullt verktyg för att hjälpa dem med detta, säger Örjan Frid, koncernchef och VD för Eniro Group.

Genom samarbetet med Yext kommer Eniro kunna erbjuda sina kunder i Sverige, Norge och Danmark en plattform för deras platsdata. Detta sker genom nätverket PowerListings Network, som globalt omfattar fler än 100 sökmotorer, sociala medier, register, appar, och karttjänster så som Google, Facebook, Yelp och Foursquare. Genom att utnyttja Yexts realtidsuppdaterade funktioner kan Eniros kunder vara säkra på att de alltid har riktig, fullständig och konsekvent företagsinformation på de ställen där kunder söker efter den.

- Vi är väldigt stolta över att sätta nordiska företag på kartan genom vårt samarbete med Eniro.  Vår produkt erbjuder dessa företag en oöverträffad kontroll över sin platsdata överallt på nätet, något som i slutändan ger fler fysiska besök, säger Howard Lerman, medgrundare och VD, Yext.

För mer information, kontakta:
Örjan Frid, koncernchef och VD, Eniro Group

Liz Walton, Senior Director of Marketing, Yext
Epost: [email protected]

Örjan Frid, koncernchef och VD, Eniro Group, telefon: +46 70 561 1615

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetssäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje månad har Eniro Sveriges digitala tjänster (på webben och i mobilen) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 700 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.comtwitter.com/enirofacebook.com/eniro.

Eniro_Pressmeddelande.pdf

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Simone Fuchs Head of Legal & Sustainability [email protected]