REG

Zesec of Sweden AB byter namn till Avsalt Group AB

Zesec of Sweden AB ("Zesec") har nu genomfört det tidigare kommunicerade förvärvet av Avsalt AB. Förvärvet har finansierats genom en apportemission, genom vilken Avsalt AB har blivit majoritetsägare i Zesec, ett s.k. omvänt förvärv. Till följd av det omvända förvärvet byter Zesec namn till Avsalt Group AB (publ) ("Avsalt" eller "Bolaget"). Namnbytet beräknas synas på börslistor från och med den 23 maj 2024.

Den 2 maj 2024 beslutade extra bolagsstämman i Avsalt att genomföra det omvända förvärvet och namnbytet, som nu har registrerats hos Bolagsverket. Med anledning av det omvända förvärvet finns Bolagets hemsida på http://avsalt.com , dit investerare och övriga intressenter hänvisas för information om Avsalt och aktien. Avsalt initierar nu en omnoteringsprocess vid NGM Nordic SME. Under den aktuella ansökningsperioden kommer Bolagets aktie att handlas på NGM Nordic SME:s observationslista, vilket är ett normalt förfarande vid ett omvänt förvärv.

Anders Sjögren, VD

Kort om Avsalt

Avsalt är ett svenskt miljöteknikbolag som tillverkar avsaltningsmaskiner för att rena vatten. Bolagets patenterade teknologi medför minimalt underhåll och låg energiförbrukning samt möjliggör ett kontinuerligt vattenflöde renat från joner och laddade småmolekyler. Teknologin är baserad på tunna kolbaserade elektroder som, med omväxlande spänningssättning, avlägsnar joner och laddade småmolekyler från vattnet. Bolagets avsaltningsmaskin ger full kontroll över allt ifrån flöde till energiförbrukning samt salthalt, och styrs av ett flertal parametrar som kan optimeras i realtid med hjälp av AI. Ambitionen är att ersätta konkurrerande teknologier genom en mer kostnadseffektiv och kvalitativ teknologi.

För mer information, se Avsalts hemsida avsalt.com.

Om Avsalt Group

avsalt.com

Få löpande information från Avsalt Group via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn AVSALT ISIN-kod SE0015812540