REG

Avsalt ansöker om omnotering på NGM Nordic SME

Avsalt Group AB (publ) ("Bolaget" eller "Avsalt") skickar idag in ansökan om omnotering på NGM Nordic SME. Noteringsbeslutet är villkorat av att Bolaget uppfyller NGM:s noteringskrav.

Med anledning av det tidigare kommunicerade omvända förvärvet är Avsalt under observationsstatus på NGM Nordic SME. Som nästa steg i processen, och för att bli noterad utan observationsstatus, ska Avsalt inleda en noteringsprocess vid NGM Nordic SME. Styrelsen i Avsalt har sammanställt noteringshandlingarna och är nu redo att skicka in en formell ansökan om omnotering till NGM Nordic SME. Bolaget återkommer med utfallet av noteringsansökan.

Befintliga aktieägare som tidigare var aktieägare i dotterbolaget Avsalt AB har ingått sk. lock-up åtaganden och får inte, med sedvanliga undantag, sälja aktier i Avsalt Group förrän den dag som infaller tre (3) månader räknat från första dag för handel av Avsalt Group AB:s aktier på NGM Nordic SME efter omnoteringen. I enlighet med det lånefacilitetsavtal på 3 MSEK som Avsalt AB ingått har dock lånegivaren rätt att överlåta aktier till ett maximalt belopp motsvarande påkallat lånebelopp, för närvarande 1 MSEK.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Sjögren, VD
E-post: [email protected]

Kort om Avsalt

Avsalt är ett svenskt miljöteknikbolag som tillverkar avsaltningsmaskiner för att rena vatten. Bolagets patenterade teknologi medför minimalt underhåll och låg energiförbrukning samt möjliggör ett kontinuerligt vattenflöde renat från joner och laddade småmolekyler. Teknologin är baserad på tunna kolbaserade elektroder som, med omväxlande spänningssättning, avlägsnar joner och laddade småmolekyler från vattnet. Bolagets avsaltningsmaskin ger full kontroll över allt ifrån flöde till energiförbrukning samt salthalt, och styrs av ett flertal parametrar som kan optimeras i realtid med hjälp av AI. Ambitionen är att ersätta konkurrerande teknologier genom en mer kostnadseffektiv och kvalitativ teknologi. För mer information, se Avsalts hemsida avsalt.com.

Om Avsalt Group

avsalt.com

Få löpande information från Avsalt Group via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn AVSALT ISIN-kod SE0022242681