REG

Avsalt ändrar datum för årsstämma och årsredovisning

Avsalt Group AB (publ) ("Avsalt" eller "Bolaget") har beslutat att senarelägga årsstämman och offentliggörandet av årsredovisningen. Beslutet har fattats mot bakgrund av det nyss genomförda omvända förvärvet och tillträdandet av den nya styrelsen.

Avsalt har beslutat att senarelägga årsstämman till den 28 juni 2024 och offentliggörandet av årsredovisningen skjuts därför fram till den 7 juni 2024.

Bakgrunden är att bolaget har genomfört ett omvänt förvärv och det behövs mer tid att förbereda samtliga handlingar inför årsstämman. Bolaget vill på så vis säkerställa att granskning kan ske i god ordning av alla instanser samt att relevanta signaturer kan inhämtas av bolagets internationella styrelse.

Anders Sjögren, VD
Telefon: +46 733 451175
E-post: [email protected]

Kort om Avsalt

Avsalt är ett svenskt miljöteknikbolag som tillverkar avsaltningsmaskiner för att rena vatten. Bolagets patenterade teknologi medför minimalt underhåll och låg energiförbrukning samt möjliggör ett kontinuerligt vattenflöde renat från joner och laddade småmolekyler. Teknologin är baserad på tunna kolbaserade elektroder som, med omväxlande spänningssättning, avlägsnar joner och laddade småmolekyler från vattnet. Bolagets avsaltningsmaskin ger full kontroll över allt ifrån flöde till energiförbrukning samt salthalt, och styrs av ett flertal parametrar som kan optimeras i realtid med hjälp av AI. Ambitionen är att ersätta konkurrerande teknologier genom en mer kostnadseffektiv och kvalitativ teknologi.

För mer information, se Avsalts hemsida avsalt.com.

Om Avsalt Group

avsalt.com

Få löpande information från Avsalt Group via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn AVSALT ISIN-kod SE0015812540