Xavi Solutions etablerar nytt huvudkontor och hubb för Stockholmsverksamheterna

Stockholm, 17 maj 2023

Xavi Solutionnode AB (publ) ("Xavi Solutions") etablerar nytt huvudkontor i Stockholm för att främja innovation, tillväxt och effektivisering. Portföljbolagsverksamheter som tidigare varit utspridda samlas till den nya hubben och ges bättre möjlighet att växa i mer ändamålsenliga kontorsytor. Såväl lokaler som kringtjänster har upphandlats och ger kostnadseffektivisering om minst 0,5 mkr årligen samtidigt som event- och expansionsmöjligheter ökar. Cirkulärt designtänk och återbruk genomsyrar projektet.

Det nya huvudkontoret i Stockholm kommer att fungera som en central hubb för Xavi Solutions verksamhet, och kommer att bidra till att främja tillväxt och innovation inom företaget. Med central närvaro i en stad med stark tekniksektor och dynamisk affärsmiljö ser Xavi Solutions fram emot att dra nytta av Stockholms ekosystem och samarbeta med lokala talanger och partners för att utveckla och leverera digitala tjänster till krävande kunder.

Med det nya huvudkontoret i Stockholm som återfinns på Strandbergsgatan på expansiva Kungsholmen kommer Xavi Solutions och dess portföljbolag kunna erbjuda ännu bättre support och service till sina kunder. Samtidigt kommer det ge möjligheter till att skapa nya arbetstillfällen och bidra till den lokala ekonomin när väl konjunkturen på allvar vänder upp. Det nya huvudkontoret i Stockholm är en del av Xavi Solutions strategiska plan och satsning på effektiv leveranskapacitet till kunder på den digitala förändringsresan. Kontoret ger också goda möjligheter till events i egen regi såsom bolagsstämmor, utbildning, workshops mm.

- Vi är entusiastiska över vårt nya huvudkontor i Stockholm. Efter ca 19 månader av mer eller mindre intensivt projekt och sondering av totalt 52 olika lokalobjekt samt ett 15-tal olika leverantörer är det väldigt skönt att vi är i mål och kan ta det nya kontoret i drift, säger Nicklas Raask, VD/koncernchef för Xavi Solutions. Detta markerar ett viktigt steg framåt för oss och vi är övertygade om att vårt nya huvudkontor kommer att bidra till vår fortsatta tillväxt och framgång. Även våra pågående förvärvsdialoger pekar på behov av gemensamma fysiska möjligheter att verka tillsammans vilket vi kan erbjuda.

Kontoret har inretts och möblerats i samråd med Office Management som också framgent levererar relaterade FM-tjänster.

- Det är fantastiskt kul att arbeta med en så målmedveten och handlingskraftig organisation som Xavi Solutions. Det kändes som att vi hittade varandra redan i första mötet, säger Andreas Sundin, Strategy Director på Office Management.

Hyresvärd på Strandbergsgatan i Stadshagen är THE WORKS som fokuserar på att erbjuda prisvärda och flexibla kontorslösningar. Genom samarbeten med fastighetsbolag runt projektfastigheter driver företaget idag 9 kontorssiter i Stockholm fördelat på 25 000 kvadratmeter där både co-working och dedikerade kontorsytor erbjuds.

- Vi delar en gemensam syn med Xavi Solutions när det gäller att ta tillvara på resurser och främja cirkulär ekonomi. Vi är övertygade om att deras närvaro kommer att bidra till en dynamisk och hållbar arbetsmiljö där idéer och innovation får ta plats, säger Andreas Broryd, VD och grundare på THE WORKS.

- Vår förhoppning är att det här skall vara en mötesplats, en plats dit man längtar, där kunskap och erfarenhet flödar, där kreativa möten sker - en plats där vi tillsammans med våra kunder och partners gör världen lite bättre varje dag helt enkelt. Cirkulär ekonomi ligger oss varmt om hjärtat och det känns riktigt bra att vi på flera områden lyckats återbruka såväl möbler som teknik i god mix med smart möblemang och teknik i framkant såsom t ex digital signage, avslutar Nicklas Raask.

För mer information vänligen kontakta:

Nicklas Raask

VD/Koncernchef

Mobil +46 766 210 111

Växel +46 8 60 10 100

Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 maj 2023 kl 08:30 CEST.

Kort om Xavi Solutionnode AB (publ)

Xavi Solutionnode-koncernen, är noterad på NORDIC SME sedan 2017 och har till föremål att huvudsakligen investera i informationsteknologi, systemutveckling och IT support och service. Verksamheten bedrivs i huvudsak i självständiga dotterbolag, främst Frontwalker Group AB och Tavana IT AB.

Frontwalker och Tavana erbjuder resurs- och kompetensförstärkning inom systemutvecklingsprocessens alla faser, helhetsåtaganden kring utveckling och förvaltning av stora kundspecifika IT-system samt för bemanning av IT-support. Koncernen har kontor i Malmö, Stockholm, Uppsala, Göteborg och Sundsvall och sysselsätter ca 120 medarbetare.

För mer information om Office Management, se https://www.officemanagement.se/facility-management/ samt THE WORKS, se https://intheworks.se/

Om Xavi Solutionnode

Få löpande information från Xavi Solutionnode via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn XAVI-B ISIN-kod SE0003088541