Nicklas Raask slutar som VD och Koncernchef för Xavi Solutionnode AB (publ)

Stockholm,18 juli 2023

Nicklas Raask slutar som VD och Koncernchef för Xavi Solutionnode AB (publ).

Styrelsen för Xavi Solutionnode AB (publ) har idag beslutat att Nicklas Raask lämnar sitt uppdrag som VD och Koncernchef med omedelbar verkan.

Styrelsen har beslutat att tillsätta styrelseledamoten Margareta Strandbacke som tillförordnad verkställande direktör. Rekryteringsprocessen för att hitta en ny ordinarie VD & Koncernchef kommer att inledas omedelbart. Margareta Strandbacke har varit styrelseledamot i Xavi Solutionnode AB (publ) sedan 2021 och var styrelseordförande i bolaget fram till oktober 2022. Margareta Strandbacke har mångårig erfarenhet som VD och koncernchef för företag inom IT-branschen.

Styrelsen vill framföra sitt varma tack till Nicklas Raask för hans insatser under den tid som han arbetat för bolaget, säger styrelsens ordförande Marcus Pettersson.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson

Styrelseordförande

Mobil +46 730 299 901

Växel +46 8 60 10 100

Denna information är sådan information som Xavi Solutionnode AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 juli 2023 kl. 12:15 CET.

Kort om Xavi Solutionnode AB (publ)

Xavi Solutionnode-koncernen, är noterat på NORDIC SME sedan 2017 har till föremål att huvudsakligen investera i informationsteknologi, systemutveckling och IT support och Service. Verksamheten bedrivs i huvudsak i självständiga dotterbolag, främst Frontwalker Group AB och Tavana IT AB.

Frontwalker och Tavana erbjuder resurs- och kompetensförstärkning inom systemutvecklingsprocessens alla faser, helhetsåttaganden kring utveckling och förvaltning av stora kundspecifika IT-system samt för bemanning av IT-support. Frontwalker bedrivs i självständiga dotterbolag i Malmö, Stockholm, Uppsala, Göteborg och Sundsvall och sysselsätter ca 120 medarbetare.

Om Xavi Solutionnode

Få löpande information från Xavi Solutionnode via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn XAVI-B ISIN-kod SE0003088541