FABRIKSVISNING OCH ÅRSSTÄMMA PÅ CLEMONDO

I samband med Clemondos årsstämma den 22 maj kommer alla anmälda aktieägare att bjudas in till fabriksvisning på Clemondos fabrik i Helsingborg. Alla deltagare kommer dessutom få möjlighet att handla delar av sortimentet till fördelaktiga priser.

Datum för årsstämma och fabriksvisning är onsdagen den 22 maj 2024. Fabriksvisningen börjar kl. 15:00 och därefter finns det möjlighet att köpa produkter ur vårt sortiment. Exempel på produkter som kommer att finnas till försäljning är vår fordonsserie Greenium Konsument samt Hygien- och städ-produkter från varumärket Liv. Årsstämman börjar klockan 16:00. Rösträttsregistreringen börjar kl. 15:30. Direkt efter årsstämman bjuder vi in till aktieägarträff där ni får möjlighet att diskutera med och ställa frågor till ledningen och styrelsen.

Program:

15:00-16:00 Fabriksvisning och försäljning av produkter
15:30 Rösträttsregistrering börjar
16:00 Årsstämma
Efter årsstämman bjuder vi in till aktieägarträff
Avslutning senast kl. 18:00

Kallelse och mer information om anmälan hittar ni här: https://investor.clemondo.se/pressmeddelanden/?slug=kallelse-till-arsstamma-i-clemondo-group-ab-publ-71033

"Vi på Clemondo ser fram emot att välkomna våra aktieägare och vill gärna ta chansen att visa upp vår fabrik som vi är väldigt stolta över. Vår förhoppning är att få en trevlig och givande eftermiddag tillsammans med er," säger Jesper Svensson, CEO på Clemondo AB.

Helsingborg 2024-04-30

Jesper Svensson, CEO
E-post: [email protected]

Jesper Friis-Jespersen, CFO
E-post: [email protected]

Clemondo Group AB är en nordisk kemteknisk koncern med säte i Helsingborg. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför rengörings- och underhållsprodukter för proffs under egna varumärken och under kundernas private labels. Aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market och handlas under kortnamnet CLEM. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB. Clemondo Group AB (publ), 556792-0193. För ytterligare information se www.clemondo.se

Om Clemondo

Clemondo erbjuder hållbara och effektiva helhetslösningar för rengöring och hygien, med produkter som alltid behövs oavsett konjunktur. Under tre varumärken utvecklar, tillverkar och marknadsför Clemondo egna rengöringsprodukter vid bolagets anläggning i Helsingborg.

www.clemendo.se
Kemikalier

Få löpande information från Clemondo via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn CLEM ISIN-kod SE0005504669 Certified Adviser Carnegie Investment Bank

Jesper Svensson IR-kontakt [email protected] +46 70 529 17 22