Nexar Group ingår exklusivt optionsavtal med tv-mediabolaget Say N See med säte i Abu Dahbu, Förenade Arabemiraten.

Optionsavtalet innebär att Nexar Group ger Say N See möjligheten att under tre månader förvärva rättigheterna till Nexars tv-reality format Football Dreamz på arabiska i följande territorium, Marocko, Algeriet, Tunisien, Libyen, Egypten, Bahrain, Tchad, Djibouti, Irak, Jordanien, Kuwait, Libanon, Mauretanien, Oman, Palestina, Qatar, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Somalia, Sydsudan, Sudan, Syrien och Jemen.

Say N See, som är holdingbolag till Charisma Group, charismagroup.tv, det ledande och innovativa tv-mediebolaget i regionen Mellanöstern. Sedan starten 2005 har Say N See och dotterbolaget Charisma Group genererat och producerat över 22 000 timmar innehåll i en mängd olika genrer och är den ledande oberoende skaparen av innehåll för tv i regionen, med speciell förståelse för lokal publik, affärsverksamhet och med en unik expertis i att utveckla innehåll som tilltalar tittare i nämnda territorium. Say N See har utbredd närvaro i arabvärlden med huvudkontor i UAE och ett nätverk av studior i Dubai, Abu Dhabi, Riyadh, Beirut och Kairo.

Vi ser fram emot spännande samarbete med Say N See på en expansiv tv-marknad.

I nämnda territorium finns en befolkning på över 484 miljoner där ca 84% i till exempel Saudiarabien och Egypten dagligen tittar på tv enligt analysföretaget Media Landscapes. Saudiarabien och UAE driver fotbollsindustrin i regionen och det är glädjande att vårt tv-reality format Football Dreamz, attraherar ledande tv-mediabolag i Gulfländerna där intresset för fotboll växer stort och där Football Dreamz kan bli en viktig plattform i att hitta och utveckla unga talangfulla spelare i framtiden säger Joachim Kamph, VD Nexar Group AB.

Den här informationen är sådan som Nexar Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 november 2023.

För ytterligare information, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:

Joachim Kamph, VD Nexar Group AB
telefon +46 709 95 63 83, epost: [email protected]

Anders Petersen, CFO Nexar Group AB
telefon +45 2620 0696, epost: [email protected]

Om Nexar

Nexar är ett globalt företag med tv-format inom fotboll, sport- och spelarmanagement med kontor i Sverige. Bolaget har skapat ett antal kommersiella underhållningsformat, både för digital-tv, tv och radio. Bolaget är listat på NGM Nordic SME.

Om Nexar Group

www.nexargroup.se

Få löpande information från Nexar Group via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn NXAR ISIN-kod SE0009346109

Joachim Kamph CEO [email protected] +46 (0)70 995 63 83