Kakel Max AB (publ) förvärvar del av Erikstedt Kakel & Byggkeramik AB

• Kakel Max AB (publ) har, via det helägda dotterbolaget Kakel & Design i Sverige AB, ingått avtal med Erikstedt Kakel & Byggkeramik AB om att förvärva del av inkråmet i Erikstedts. Tillträdet planeras att ske 1 november 2024.
  • Kakel & Design övertar hyreslokal, lager, kakelutställning, del av inventarier och tre anställda.
  • Köpeskillingen fastställs i samband med inventering och fastställande av lagersaldot den 31 oktober 2024.

Erikstedt Kakel & Byggkeramik AB har funnits i Eskilstuna och Södermanland sedan 1991. Sedan 2004 är de återförsäljare åt Folkpool. Man har för närvarande 8 medarbetare som jobbar med försäljning av badrum, pool och spa. Bolaget avser att fortsättningsvis endast sälja pooler och spabad efter avyttringen av kakeldelen till Kakel & Design. Erikstedts Kakel & Byggkeramik AB omsatte 24 mkr räkenskapsåret 2023.

Genom förvärvet stärker Kakel Max sin närvaro i Mälardalsområdet samt ökar sin omsättning.

Östervåla 24-10-17

För ytterligare information kontakta:

Ulf Ribbenstedt, VD Kakel Max AB (publ) [email protected]

+46(0)76 9411163

Om Kakel Max AB (publ)

Kakel Max är ett bolag för verksamheter och idéer som berör kakel, klinker och natursten. Bolaget har sitt ursprung från Östervåla, norr om Uppsala, där verksamheten grundades 1987 av bland annat av Lars-Arne Larsson och Robert Jansson. Deras kunnande om produkter och plattsättning tillsammans med ett intresse för företagande lade grunden för verksamheten. Därefter har butiker öppnat i Uppsala, Gävle, Täby, Årsta, Västerås och Värmdö. Under 2023 omsatte Kakel Max cirka 155 miljoner kronor. För mer information om Kakel Max se www.kakelmax.se Kakel Max är listat på Nasdaq First North Growth Market.

Om Kakel Max

www.kakelmax.se
Detaljhandel

Få löpande information från Kakel Max via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn KAKEL ISIN-kod SE0009921075 Certified Adviser Carnegie Investment Bank

Ulf Ribbenstedt VD [email protected] 076 941 1163