REG

EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup utvalda att leverera en Proof of Concept till bankkoncern i Nederländerna

EyeonGroup har i konkurrens med cirka 30 andra leverantörer blivit utvalda att leverera en Proof of Concept (PoC). Projektet innefattar leverans av EyeonGroups white label B2C portal som ska testas mot bankens privatkunder i en mindre lansering nu i höst.

Efter en längre process där EyeonGroup från start konkurrerat med cirka 30 andra leverantörer och i slutfasen var en av tre leverantörer banken valde emellan, kan konstateras att EyeonGroup blev den leverantör som till slut valdes som leverantör för projektet. Detta innebär att EyeonGroup fått sin första kund inom banksektorn.

Projektet fokuserar på att utveckla ett attraktivt erbjudande för bankens B2C kunder vilket möjliggör för banken att erbjuda sina kunder en id-skyddslösning av högsta klass. Implementering av projektet påbörjas i augusti och kommer generera 30 000 EUR i intäkter under det tredje kvartalet. En lyckad PoC under hösten 2024 skulle öppna upp för en bred lansering under sommaren 2025 vilket skulle innebära en betydande expansion och ytterligare kommersiella möjligheter för EyeonGroup.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeon Group AB (publ.)

E-post: [email protected]

Om EyeonGroup

Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Om Eyeonid Group

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.

www.eyeonid.com

Få löpande information från Eyeonid Group via e-post.

Marknad Nordic SME Sweden Kortnamn EOID ISIN-kod SE0019763988