REG

Dividends portföljbolag Evendo lanserar ny AI-tjänst

Evendo, vilket är Dividends största innehav, har i dagarna meddelat att de har lanserat en ny AI-söktjänst. Läs deras pressmeddelande nedan, finns först på engelska och sedan på svenska.

Se även en film om hur tjänsten fungerar på vår hemsida under Evendo: www.dividendsweden.se/innehav

Evendo Unveils Revolutionary AI-Based Conversational Search, "Eve"

Transforming the Travel and Leisure Industry with Unparalleled User Experience

Evendo, a pioneer in the travel and leisure sector, proudly announces the launch of "Eve," an industry-first AI-based conversational search technology. This innovative tool is set to revolutionize the way users plan and book their travel experiences, marking a significant departure from traditional search methods.

Introducing "Eve" - A New Era of Search Technology

Eve is not just an AI chat-bot; it is a fully integrated search assistant that transforms user inputs into a seamless, natural language-based search experience. Unlike conventional search interfaces that require users to navigate through countless checkboxes and filters, Eve allows users to simply state their requirements in plain language. This advanced technology then translates these inputs into a vectorized search, instantly updating the search results.

Simplifying the Travel Planning Process

With Eve, users no longer need to understand complex inventory structures or spend time refining their search criteria manually. They can continuously refine their search by conversing with Eve, adding new requirements on the go. This cross-vertical functionality enables users to search for both hotels and experiences simultaneously, displaying a consolidated list of results. This innovative approach makes it easier to plan and coordinate trips, showcasing nearby attractions and accommodations in one seamless view.

Setting Evendo Apart in the Industry

Evendo's dedication to innovation and user-centric design has led to the development of Eve, setting a new standard in the travel and leisure industry. While competitors are still relying on traditional search methods or experimenting with basic AI chat-bots, Evendo's Eve offers a fully integrated, superior user experience. This pioneering technology showcases Evendo's commitment to enhancing customer satisfaction and simplifying the travel planning process.

Multilingual Capabilities for a Global Audience

One of Eve's most unique features is its ability to communicate in any language the user prefers, responding in the same language. This multilingual capability ensures that users can interact with Eve on their terms, without being constrained by language barriers or technical limitations. This inclusive approach broadens Evendo's appeal to a global audience, enhancing accessibility and usability.

Intellectual Property and Future Plans

Evendo holds all intellectual property rights for Eve, underscoring the company's leadership in AI innovation. This groundbreaking technology has been demonstrated internally to shareholders and will be rolled out across Evendo's platforms over the coming weeks. The development of Eve follows extensive negotiations with leading vendors, none of whom could meet Evendo's high standards for a professional AI conversational search. As a result, Evendo's in-house development sets it apart from industry competitors.

About Evendo

Evendo is at the forefront of the travel and leisure industry, continuously striving to enhance the user experience through innovative technology. With the introduction of Eve, Evendo reaffirms its commitment to providing cutting-edge solutions that make travel planning easier and more enjoyable for users worldwide.

IN SWEDISH:

Evendo Lanserar Revolutionerande AI-Baserad Konversationssökning, "Eve"

Transformerar Res- och Fritidsindustrin med Oöverträffad Användarupplevelse

10 juli 2024 - Evendo, en pionjär inom res- och fritidssektorn, presenterar stolt lanseringen av "Eve," en branschens första AI-baserade konversationssökningsteknik. Detta innovativa verktyg är inställt på att revolutionera hur användare planerar och bokar sina reseupplevelser, och markerar en betydande avvikelse från traditionella sökmetoder.

Introducerar "Eve" - En Ny Era av Sökningsteknik

Eve är inte bara en AI-chatbot; det är en fullt integrerad sökassistent som förvandlar användarens input till en sömlös, naturlig språkbaserad sökupplevelse. Till skillnad från konventionella sökgränssnitt som kräver att användare navigerar genom otaliga kryssrutor och filter, låter Eve användare enkelt ange sina krav i vanlig text. Denna avancerade teknik översätter sedan dessa input till en vektoriserad sökning, som omedelbart uppdaterar sökresultaten.

Förenklar Resplaneringsprocessen

Med Eve behöver användare inte längre förstå komplexa inventariestrukturer eller spendera tid på att manuellt finslipa sina sökkriterier. De kan kontinuerligt förfina sin sökning genom att samtala med Eve, och lägga till nya krav under tiden. Denna tvärvertikala funktionalitet gör det möjligt för användare att söka efter både hotell och upplevelser samtidigt, och visar en sammanställd lista med resultat. Detta innovativa tillvägagångssätt gör det enklare att planera och samordna resor, och visar närliggande attraktioner och boenden i en sömlös vy.

Skiljer Evendo från Konkurrenterna i Branschen

Evendos engagemang för innovation och användarcentrerad design har lett till utvecklingen av Eve, som sätter en ny standard inom res- och fritidsindustrin. Medan konkurrenter fortfarande förlitar sig på traditionella sökmetoder eller experimenterar med enkla AI-chatbots, erbjuder Evendos Eve en fullt

integrerad, överlägsen användarupplevelse. Denna banbrytande teknik visar Evendos engagemang för att förbättra kundnöjdheten och förenkla reseplaneringsprocessen.

Flerspråkiga Möjligheter för en Global Publik

En av Eves mest unika funktioner är dess förmåga att kommunicera på vilket språk användaren föredrar, och svara på samma språk. Denna flerspråkiga kapacitet säkerställer att användare kan interagera med Eve på sina egna villkor, utan att begränsas av språkbarriärer eller tekniska begränsningar. Detta inkluderande tillvägagångssätt breddar Evendos attraktionskraft till en global publik, och ökar tillgängligheten och användbarheten.

Immateriella Rättigheter och Framtida Planer

Evendo innehar alla immateriella rättigheter för Eve, vilket understryker företagets ledarskap inom AI-innovation. Denna banbrytande teknik har demonstrerats internt för aktieägare och kommer att lanseras på Evendos plattformar under de kommande veckorna. Utvecklingen av Eve följer omfattande förhandlingar med ledande leverantörer, varav ingen kunde möta Evendos höga standarder för en professionell AI-konversationssökning. Som ett resultat skiljer sig Evendos interna utveckling från branschens konkurrenter.

Om Evendo

Evendo ligger i framkant inom res- och fritidsindustrin och strävar kontinuerligt efter att förbättra användarupplevelsen genom innovativ teknik. Med introduktionen av Eve bekräftar Evendo sitt engagemang för att erbjuda banbrytande lösningar som gör reseplaneringen enklare och mer njutbar för användare världen över.

För ytterligare information kontakta:

Bo Lindén, VD Dividend Sweden, [email protected]

Dividend Sweden AB är ett svenskt publikt aktiebolag, som investerar och genomför finansieringslösningar till mindre bolag, noterade eller på väg att bli det, för att därigenom skapa såväl kortsiktig som långsiktig hög och stabil avkastning till sina aktieägare via utdelningar.

Om Dividend Sweden

www.dividendsweden.se

Få löpande information från Dividend Sweden via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn DIV-B ISIN-kod SE0017085145

Bo Lindén VD [email protected]