REG

Markus Anglered ny COO för Vimab Group - Byggt upp snabbväxande affärsområdet VIMAB AB

Nasdaq First North-listade Vimab Group utser Markus Anglered till ny Chief Operating Officer - COO. Därmed kommer han att arbeta med fokus på lönsam tillväxt för samtliga dotterbolag i koncernen.

Under Markus Anglereds tid som VD för dotterbolaget Vimab AB har tillväxten varit mycket hög. Bolaget har gått från en omsättning på 134 miljoner kronor 2020 till över 200 miljoner 2023.

"Med Markus Anglered starka kompetens får vi möjlighet att bättre förverkliga den stora potential för tillväxt som finns inom koncernen. Vi är väl positionerade för en fortsatt hög tillväxttakt", säger Peter Fredell, vd och huvudägare i Vimab Group, och fortsätter:

"Vimab Group rider på tre mycket starka megatrender. Nämligen strävan mot ett mer hållbart samhälle, dedikerat fokus på elektrifiering samt "near-shoring "av tillverkning. Här har vi en mycket stark position genom bland annat en rikstäckande närvaro."

"Tillväxten är mycket god i vår koncern. Men genom att bland annat få en mer systematisk korsförsäljning inom Vimab Group kommer tillväxten öka ytterligare", säger Markus Anglered, tillträdande COO för VIMAB Group. Markus behåller sin roll som vice VD i Vimab Group.

För ytterligare information kontakta:

Markus Anglered, vice VD och tillträdande COO Vimab Group
+46 720 622 551

Peter Fredell, CEO Vimab Group

Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.

VIMAB GROUP AB (publ) är en industrikoncern bestående av tolv bolag verksamma inom energiservice-, industri- och miljöteknik. Företagets affärsidé är att leverera produkter och tjänster som tillför värde till våra kunder genom ökad säkerhet, förbättring av våra kunders arbetsmiljö samt underlättande av omställning till mer miljö- och energieffektiva verksamheter. Koncernen omsätter ca 250 MSEK och är noterade på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet VIMAB. VIMAB GROUP AB är verksamt både i Sverige och internationellt med siktet inställt på stark tillväxt, vilken skall nås genom såväl organisk tillväxt som genom bolagsförvärv.

Om VIMAB GROUP

www.vimabgroup.com
Industrivaror och -tjänster

Få löpande information från VIMAB GROUP via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn VIMAB ISIN-kod SE0007439633 Certified Adviser Mangold Fondkommission

Anna Bonde IR-kontakt [email protected] 073-354 71 34