MTI Investment bjuder in till VD Intervju samt Q&A i samband med rapporten för Q4 och helåret 2023

MTI Investments vd Pontus Engström kommer intervjuas live torsdagen den 28 mars 2024 kl. 10:00 i Infront Direkt Studios webb-TV-kanal SME Play. Pontus Engström kommer att kommentera bokslutsrapporten som offentliggörs samma morgon samt ta tittarnas frågor.

Investerare, analytiker och media är välkomna att delta på länken här:

Ingen föranmälan krävs och det finns möjlighet att ställa frågor live i chatten under intervjun.

Bokslutsrapporten 2023 offentliggörs den 28 mars 2024 kl. 08:00 på bolagets investerarhemsida där även webbsändningen kommer att finnas tillgänglig i efterhand.

Pontus Engström, CEO, MTI Investment SE
+46 70 716 55 38

Om MTI Investment SE
MTI verkar i gränslandet mellan riskkapital och impact investing. Målet är att bli ett ledande investmentbolag verksamma på en av de främsta tillväxtmarknaderna i världen, Östafrika. Med ett diversifierat team med rötter i både Norden och Östafrika, har vi skapat en unik position med kapital och kunskap från Norden och ett starkt nätverk och förtroendekapital från lokala entreprenörer i Afrika. Grundat i den nordiska finansindustrin, stöttade av kapitalstarka och erfarna investerare samt stiftelser ägda av industrifamiljer, bidrar MTI Investment med kraftiga konkurrensfördelar till portföljbolagen, hållbar omställning i regionen samt hög avkastning till våra investerare.

MTI Investments aktie (MTI) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på: www.mti-investment.com

Om MTI Investment

MTI Investment SE is a Nordic investment and venture building company, founded in 2014 by a team with extensive experience from emerging markets with the aim of investing in East African small and medium-sized enterprises ("SME") with high value-adding potential. The Company is active in the expansive East African market, and by being a long-term and active owner, MTI Investment helps its portfolio companies grow faster and become more profitable. The Company invests primarily in innovative and scalable companies that have the potential for a significant positive impact on society.

www.mti-investment.com

Få löpande information från MTI Investment via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn MTI ISIN-kod SE0017105539 Certified Adviser Mangold Fondkommission