beQuoted godkänd som Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market

beQuoted har godkänts som Certified Adviser för bolag på Nasdaq First North Growth Market. Med börsoperatören Nasdaqs godkännande utökar beQuoted sitt erbjudande inom finansiell kommunikation och Investor Relations.

"beQuoted är sedan tidigare Mentor för bolag på NGM Nordic SME och har omfattande erfarenhet av noteringar, emissioner och börsrådgivning. Den nya rollen som Certified Adviser på Nasdaq utvidgar vårt erbjudande för noterade bolag och är ett naturligt steg i vår utveckling", säger Thomas Lindgren, vd beQuoted AB.

Nasdaq First North Growth Market är en nordisk marknadsplats med över 550 noterade tillväxtbolag. Enligt Nasdaqs regelverk måste alla bolag som är noterade på Nasdaq First North Growth Market ha en Certified Adviser. Kravet gäller från det att bolaget ansöker om notering och så länge som det är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

En Certified Adviser vägleder och stödjer bolaget genom Nasdaqs noteringsprocess. Efter notering ger Certified Adviser kontinuerlig vägledning till styrelse och ledning och säkerställer att bolaget följer gällande lagar och regler.

"Rollen ställer höga krav på kunskap, rutiner och organisation. Efter en gedigen ansökningsprocess och granskning ser jag godkännandet från Nasdaq som en kvalitetsstämpel som bekräftar vår kompetens inom Investor Relations och regulatorisk rådgivning", säger Thomas Lindgren.

Thomas Lindgren, vd beQuoted AB
E-post: [email protected]

Om beQuoted
beQuoted erbjuder tjänster för börsnoterade bolag, bland annat distribution av nyheter, skötsel av webbplatser och rådgivning inom finansiell kommunikation. Målgruppen är bolag som vill kommunicera med investerare och journalister på ett resultatinriktat och effektivt sätt.

Om beQuoted

www.bequoted.com
Finansiella tjänster

Få löpande information från beQuoted via e-post.

Marknad Onoterat