Tempest Security AB (publ) deltar i ett gemensamt och långsiktigt trygghetsarbete i centrala Fittja

Tempest Security AB har genom dotterbolaget Tempest Security Sverige AB tilldelats avtal om ett gemensamt och långsiktigt trygghetsarbete i Fittja Centrum med närområde.

Avtalet träder i kraft 1 oktober 2024 och är en del i ett långsiktigt arbete mellan Botkyrka kommun och fastighetsägare i Fittja som startade år 2019 för att förbättra tryggheten i Fittja genom dialog och samverkan.

Ordningsvakter kommer att röra sig i centrala Fittja varje dag. Ordningsvakterna finns på plats för att skapa en mer trivsam och trygg miljö, samt bidra till en positiv atmosfär för boende, besökare och verksamheter i området.

Uppdraget sker i tät samverkan och nära dialog med Polisen, Botkyrka kommun, Botkyrkabyggen, Kungsvåningen och Willhem, med målet att göra Fittja till en ännu tryggare och mer attraktiv plats.

- Vi är väldigt stolta och glada över förtroendet att få bidra med våra resurser och vår kompetens i trygghetsarbetet, säger Tempest-team bestående av Joakim Storeide (Säkerhetsrådgivare), Gabriel Cavas (Avdelningschef), Niklas Freimuth (Kvalitetsansvarig) och Janne Rastas - (Försäljningschef) på Tempest Security Sverige AB.

- Vi ser fram emot att samarbeta med alla involverade parter för att skapa ett ännu bättre och mer välkomnande Fittja, tillägger Anders Lundström, VD Tempest Security Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:

Anders Lundström, vd Tempest Security Sverige AB
Tel: 073 325 90 01

Tempest Securitys aktie är listad på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Tempest Securitys Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 - 684 211 00, [email protected], www.eminova.se

Om Tempest Security

investor.tempest.se
Industrivaror och -tjänster

Få löpande information från Tempest Security via e-post.

Marknad Nasdaq First North Premier Growth Market Kortnamn TSEC ISIN-kod SE0010469221 Certified Adviser Eminova Fondkommission

Henrik Vikland Chief Financial Officer [email protected] 010-457 77 60