REG

Agtira AB har erhållit slutligt godkännande för notering på Nasdaq First North Growth Market

Agtira AB ("Agtira" eller "Bolaget") kan idag meddela att Bolaget erhållit slutligt godkännande om notering på Nasdaq First North Growth Market ("First North"). Första dag för handel på Nasdaq First North Growth Market är den 30 januari 2023 och sista dag för handel på Nordic Growth Market NGM AB ("NGM") är den 27 januari 2023.

Agtira kommer att handlas med oförändrat kortnamn AGTIRA B och ISIN kod SE0008588354. I samband med listbytet genomförs inget erbjudande eller utgivande av nya aktier och aktieägarna i Agtira kommer inte behöva vidta några åtgärder i samband med det planerade listbytet.

Rådgivare
Partner Fondkommission agerar finansiell rådgivare till Agtira i samband med listbytet och kommer även att vara Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North.

Christer Edblad, tillförordnad VD Agtira AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)70 261 10 39

Om Agtira
Agtira erbjuder livsmedelskedjor, butiker och andra intressenter sitt upplägg FaaS (Farming as a Service). Det innebär att Agtira själva eller tillsammans med en tredje part investerar, uppför och sedan driftar sina odlingssystem för produktion av en rad olika grönsaker och fiskarter, medan butiken eller kedjan förbinder sig att köpa hela den producerade volymen över en viss avtalslängd till på förhand fastställda priser.

Gemensamt för Agtiras odlingssystem är att de producerar livsmedel med låg vattenförbrukning i slutna miljöer, utan utsläpp till närmiljön, behov av jordbruksmark eller solljus. Att man odlar intill butiken/kunderna innebär också att man minimerar behovet av transporter och att svinnet minskar.

Om Agtira

Få löpande information från Agtira via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn AGTIRA-B ISIN-kod SE0008588354 Certified Adviser Partner Fondkommission AB