Kent Jonsson ny VD för Ferroamp

Styrelsen i Ferroamp AB (publ) har utsett Kent Jonsson till ny verkställande direktör för bolaget. Kent har bland annat en bakgrund som vd för Volvo Car Retail UM AB efter Volvos förvärv av Upplands Motor AB där Kent var vd och delägare sedan 2013. För närvarande är han styrelseledamot i en av Norges största bilåterförsäljare Bertel O. Steen AS.

"Jag är mycket glad över att välkomna Kent Jonsson som ny vd för Ferroamp", säger Ylwa Karlgren, styrelseordförande. "Ferroamp är inne i en väldigt expansiv fas med affärsutveckling och många nya möjligheter och vårt mål var att rekrytera en person med bevisad erfarenhet av stark tillväxt och lönsamhetsutveckling och som dessutom kan tillföra nya kundperspektiv på elektrifieringen inom energisektorn. Fordonsbranschen är en av de viktigaste pådrivarna i elektrifieringen och det nya energilandskapet. Kent är med sin bakgrund och erfarenhet helt rätt person och har dessutom visat att han är en skicklig och inspirerande ledare med både stark strategisk och operativ förmåga".

"Jag är stolt över att få förtroendet att leda Ferroamps resa framåt", säger Kent. "Det finns en bra grund att bygga på och det ska bli enormt spännande att leda företaget in i framtiden med så många möjligheter. Energiområdet står inför stora förändringar och Ferroamp har en central roll i elektrifieringen med sina uppskattade och innovativa kundlösningar. Jag ser verkligen fram emot att så snart som möjligt träffa Ferroamps kunder, partners, medarbetare och aktieägare.

Kent är född 1968 och han har civilingenjörsexamen i elektroteknik från Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg samt en MBA i internationell marknadsföring från Handelshögskolan i Göteborg och tillträder sin nya tjänst den 1 april 2023.

Detta är sådan information som Ferroamp AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 mars november 2023 klockan 12.00.

För ytterligare information, kontakta:
Ylwa Karlgren, styrelseordförande, telefon 076-140 8500

För mer information, vänligen besök:  www.ferroamp.com

Ferroamp är ett svenskt snabbväxande greentech-bolag med inriktning på energi- och effektoptimering av fastigheter. Ferroamps patenterade EnergyHub är en smart växelriktare som utgör hjärnan i ett intelligent elsystem, där nyttan av solpaneler, elbilsladdning och batterilager kan maximeras. Genom att vara flexibelt och skalbart är systemet framtidssäkert och ger alla som äger en fastighet möjlighet att ta kontroll och aktivt delta i den gröna energiomställningen.

Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Advisor.

Om Ferroamp

Ferroamp AB (publ), grundat 2010, är ett snabbväxande företag inom clean-tech som erbjuder avancerade energi- och effektoptimeringslösningar för fastigheter. Ferroamp har en skalbar plattform som erbjuder möjlighet att kombinera patenterad teknologi i en egenutvecklad EnergyHub med alternativa energikällor och energilager. I en unik lösning kan också flera byggnader kopplas ihop i ett microgrid - Powershare. Kunder är idag framförallt fastighetsbolag, energikonsulter och elkraftbolag.

www.ferroamp.com
Teknik

Få löpande information från Ferroamp via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn FERRO ISIN-kod SE0012229920 Certified Adviser G&W Fondkommission

Kent Jonsson CEO [email protected] 073 810 00 01