Athanase Innovation initierar en strategisk översyn, avbryter Industrial Tech-fonden, samt undersöker förutsättningarna för ett frivilligt inlösenprogram

Styrelsen för Athanase Innovation AB ("AI" eller "Bolaget") har beslutat att inleda en strategisk översyn av Bolagets fondverksamhet och driftskostnader. Detta sker som en konsekvens av att styrelsen idag beslutat om att avbryta arbetet med Industrial Tech-fonden, eftersom Bolaget hittills inte har lyckats attrahera det externa kapital som krävs, och marknadsförutsättningarna inte bedöms förändras inom en överskådlig framtid.

I linje med de ovanstående förändringarna i verksamheten har styrelsen också initierat en utredning för att undersöka förutsättningarna för att erbjuda aktieägarna möjlighet att lösa in hela eller delar av sitt aktieinnehav i AI mot kontanter genom ett frivilligt inlösenprogram. Ett sådant program skulle ge aktieägare som inte önskar delta i Bolagets framtida utveckling en möjlighet att realisera värdet av sitt innehav. Styrelsen planerar att återkomma med ytterligare information om inlösenprogrammets struktur och villkor vid ett senare tillfälle.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Laveson, VD

Malin Norrman, CFO & IR-ansvarig

alternativt se Bolagets hemsida: www.athanaseinnovation.com.

Denna information är sådan som Athanase Innovation AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 september 2024 kl. 16:00.

Athanase Innovation AB:s aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Om Athanase Innovation

Athanase Innovation är en investeringsorganisation med fokus på privata och publika innovationsbolag.

Om Athanase Innovation

athanaseinnovation.com
Fastigheter

Få löpande information från Athanase Innovation via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn ATIN ISIN-kod SE0018014060 Certified Adviser Mangold Fondkomission AB